Sana: ____________ SInf: 1 Fan: Matematika
Mavzu: Mustahkamlash.
Maqsad: a) Ta’limiy. O’quvchilarga o’tilgan mavzu (santimetr) yuzasidan bilimlarini mustahkamlash.
- b) Tarbiyaviy, O’quvchilarga iqtisodiy bilim berish.
- v) Rivojlantiruvchi. Mavzu yuzasidan bilim, ko’nikma va malakalarini o’stirish, fanga bo’lgan qiziqishini oshirish.
Uslub: Aralash.
Darsning jihozi: Dars, ko’rgazmali qurollar, tarqatma materiallar.
Darsning borishi. Tashkiliy qism
Navbatchi axborotini tinglash.
O’quvchilar uch guruhga bo’linadilar. “Zukkolar”, “Bilimdonlar”, “Topqirlar”
Ular bilan qisqa savol-javob o’tkaziladi.
“Aqliy hujm” asosida o’tilgan mavzular yuzasidan tezkor savollar berilib, olingan bilimlar mustahkamlanadi.
“Zukkolar” guruhiga.
- Bu yil nechanchi yil va qanday yil?
- Geometrik shakllarni aytib bering?
- Kg qanday o’lchov birligi?
- 6 bilan 4 ning yig’indisini toping?
- Bir yilda nechta fasl bor?
- To’rtta tomoni bir-biriga teng bo’lgan shakl nima deb ataladi?
- 8 bilan 2 sonining yig’indisini toping?
- Bir hafta necha kun?
- Noma’lum qo’shiluvchini topish uchun….
- Toq sonlarni aytib bering.
“Bilimdonlar” guruhiga.
- 8-dekabr sanasida qaysi bayramni nishonlaymiz?
- 10 bilan 7 ning ayirmasini toping?
- Qo’shishning hadlarini aytib bering?
- Ikkitalab sanab bering?
- Noma’lum kamayuvchini topish uchun?
- 3 bilan 5 sonining yig’indisini toping?
- Bir yil necha oydan iborat?
- sm qanday o’lchov birligi?
- Litr nimalarni o’lchashda ishlatiladi?
- Qutida 10 ta tuxum bor edi. Nonushtaga 4 ta tuxum olindi. Qutida nechta tuxum qoldi.
“Topqirlar” guruhiga
- 14-yanvar qanday sana?
- 3 bilan 6 ning yig’indisini toping?
- Ayirishning hadlarini ayting?
- Noma’lum ayriluvchini toping?
- Oralatib sanang?
- Uchburchakning nechta tomoni, nechta burchagi bor?
- 6 sonidan keyin keladigan sonni ayting?
- 5+1= yig’indisi?
10, 9, 8, sonlarini hosil qilish.
Zukkolar Bilimdonlar Topqirlar.
10 9 8
Matematik maqollar.
- Bir yigitga qirq hunar oz.
- Bir yil tut ekkan kishi,
Ming yil gavhar ekasan
- Yetti o’lchab bir kes.
- Bilagi zo’r birni yiqar
Bilimi zo’r mingni
- Birni kessang o’nni ek
- Oyning o’n beshi qorong’i bo’lsa
O’n beshi yorug’
- Sanamay sakkiz dema
Topishmoq
To’rtta o’rtoq zo’r ishi
Odam olam tashvishi
Har biri xursand etar
Izma-iz kelib ketar. (Yil fasllari)
O’zi bitta tishi mingta (Arra)
To’rtdir uning oyig’i
Temir mixli tuyog’i
Manzilga yetishtirar
Toshdan qattiq tuyog’i (Ot)
Paravozda 4 ta vagon
Bolalar hech bo’lmang hayron
Har vagonda bittadan fil
Jami nechta bo’ladi? (4ta)
O’ynar uchta qiz bola
Go’yo uchta qiz bola
Go’yo ochilgan lola
Do’stlari keldi 5 ta
Ayt ular bo’ladi nechta? (8 ta)
Sariq jo’ja iniga
Tashqarida olasi
Nechta bo’lar qo’shilsa
Jo’jalarning onasi (3 ta)
O’tilgan mavzu: Santimatr
Og’zaki savol-javob o’tkazish
— Santimetr nechta katakka teng?
Samtimetr ikki katakka teng
Samtimetr qanday yoziladi?
— Samtimetr qisqartirib “sm” deb yoziladi, ammo samtimetr deb to’liq o’qiladi.
Samtimetr qanday o’lchov birligi?
Samtimetr uzunlik o’lchov birligi.
Yangi mavzu: Mustahkamlash.
— Topshiriq
berilgan ____________________ ni
4 sm ga uzaytiring.
_____________________________
— Topshiriq
2+3=5 6 – 2 = 4
Masala. Dilshodning 10 ta yong’ogi bor edi. Singlisiga yongo’gidan 6 tasini berdi. Dilshodda nechta yong’oq qoldi?
Yechish: 10 – 6 = 4
Javob: Dilshodda 4 ta yong’oq qoldi.
8-misol.
7 – 2 = 5 9 – 3 = 6 6 – 2 = 4 4 – 1 = 3
4 + 3 = 7 7 – 4 = 3 5 + 0 = 5 3 + 5 = 8
9-topshiriq
8 9 7
5 3 5 4 4 3
Mustaqil ish
? + 2 = 4 9 — ? = 8
? + 3 = 7 7 — ? = 4
? + 5 = 9 8 — ? = 2
Masalalar tuzish va yechish
? – 3 = 7 9 — ? = 7 ? + 2 = 6
Raqamlar haqida she’rlar
- Birinchi bo’ling har ishda
Ilg’orlikda o’qishda
- Ikki qo’ldan chiqar qars
Ikki olma qilgin dars
- Uch og’ayni botirlar
Dushmanni yakson qilar
- Yaratganingiz bog’ bo’lsin
To’rt muchaling sog’ bo’lsin
- Besh baho a’lo baho
Besh baho dono baho
- Bir va beshni qo’shib olti qilamiz
Birchi va a’lochi omon bo’lsak bilamiz.
- 7 o’lchab bir kes
Ishning rivojini shunda sez
- 2 ta 4 qo’shilgan soni
Hosil bo’lar 8 soni
- 8 sal nari yurar
9 tashrif buyurar
- O’ng qo’limda 5 barmoq
Chap qo’limda besh barmoq
Ikkalasi 10 barmoq
Darsni mustahkamlash
Berilgan _____________ ni 2 sm ga uzaytiring ________________________.
Baholash. Darsni yakunlash